Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T20:11:13+01:00
Półwyspy:
Kanin
Kolski
Bretoński
Bałkański
Peloponez
Jutlandzki
Skandynawski
Iberyjski
Apeniński
Krym

Niziny:
Wsch.europejska
Polska
Niemiecka Francuska
Węgierska
Rumuńska
Czarnomorska
Doliny Rodanu
Padu
Andaluzyjska (dół Hiszpanii)

Wyżyny:
Nadwołżańska
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:11:29+01:00
EUROPA

Przylądki:
N- Nordkap
S – Matapan na Peloponezie lub Marroqui w Hiszpanii lub Lithino na Krecie
W – Roca
E – Środkowy Ural

Półwyspy:
Kanin
Kolski
Bretoński
Bałkański
Peloponez
Jutlandzki
Skandynawski
Iberyjski
Apeniński
Krym

Niziny:
Wsch.europejska
Polska
Niemiecka Francuska
Węgierska
Rumuńska
Czarnomorska
Doliny Rodanu
Padu
Andaluzyjska (dół Hiszpanii)

Wyżyny:
Nadwołżańska
Środkoworosyjska
Wołyń
Podole
Wyż. Bawarska
Wyż. Czesko – Morawska
Transylwańska

Góry:
Kantabryjskie
Iberyjskie
Koldyliera Centralna
Sierpa Morena
Betyckie
Pireneje
Alpy
Masyw Centralny
Ardeny
Wogezy
Jura
Apeniny
Bałkany
Karpaty
Las Czeski
Rudawy
Szumowa
Herz
Sudety
G. Skandynawskie
Ural
Kaledońskie
Penińskie
Kambryjskie

Wyspy:
Wlk. Brytania
Nowa Ziemia
Irlandia
Svalbard
Sycylia
Sardynia
Ziemia Fran. Józefa
Korsyka
Kreta
Islandia
Malta
Zelandia
Baleary ( Ibiza, Majorka, Minorka)
Cyklady
Sporady
Owcze
Hebrydy
Orkady
Szetlandy (Anglia)

Morza:
Karskie
Białe
Barentsa
Norweskie
Północne
Zat. Biskajska
Śródziemne:
Egejskie
Adriatyckie
Liguryjskie
Tyrreńskie
Jońskie
Czarne
Azowskie

Cieśniny:
Kaletańska
Gibraltarska
Kanał La Manche


AZJA

Przylądki:
N – Czeluskin
W – Baba
S – Pian
E - Dzieżniewa Jamał

Półwyspy:
Gydański
Tajmy
Czukocki
Kamczatka
Koreański
Indochiński
Malajski
Indyjski
Arabski
Azja Mniejsza

Niziny:
Zach. Syberyjska
Chińska
Mandżurska
Gangesu
Indusu
Eufratu i Tygrysu
Turańska

Wyżyny:
Tybetańska
Irańska
Srodk. syberyjska

Góry:
Wierchojańskie
CZerskiego
Stanowe
Ałtaj
Jabłonowe
Tien-shan
Pamir
Hindukusz
Karakorum
Pontyjskie
Taurus
Himalaje
Elbus

Wyspy:
Ziemia Północna
Wrangla
Sachalin
Japońskie
Tajwan
Hajnan
Filipiny
Indonezja
Malezja
Cejlon (Sri Lanka)
Adamany
Nikobary
Lakkadiwy
Maledywy
Kryle
Riukiu

Morza:
Karskie
Łaptiewów
Wsch. Syberyjskie
Czukockie
Beringa
Ochockie
Japońskie
Wsch. Chińskie
Pd. Chińskie
Atamańskie
Zat. Bengalska
Arabskie
M. Czerwone
Zat. Perska
Zat. Adeńska

Kotliny:
Kaszgarska
Dżungarska

Pustynie:
Gobi
Alszan
Takla-Makan
Thar
Słona
Kara-kum
Nafud
Syryjska
Rub-el-Chali


AFRYKA

Przylądki:
N – Biały
S – Igielny
W – Zielony
E – Hafun

Półwyspy:
Somalijski
Barka

Wyżyny:
Abisyńska
Wsch. Afrykańska
Szottów
Atlas

Góry:
Atlas
Smocze
Przylądkowe

Wyspy:
Zielonego Przylądka
Kanaryjskie
Madagaskar
Maskareny
Sokorta
Seszele
Komory

Morza:
Czerwone
Zat. Gwinejska
Wielka Syrta

Jeziora:
Wiktorii
Niasa
Tanganika
Alberta Konga
Czadu
Kalahari

Pustynie:
Namib
Kalahari
Sahara


AM. PN

Przylądki:
N – Murchisona
S – Mariaro
W – Księcia Walii
E – Saint Charles

Półwyspy:
Labrador
Floryda
Jukatan
Kalifornijski
Alaski
Seward

Niziny:
Hudsońska
Atlantycka
Zatokowa

Wyżyny:
Jukonu
Kolumbii
Wielka Kotlina
Kolorado
Meksykańska
Wielkie Równiny Prerii

Góry:
Nadbrzeżne
Kaskadowe
Sierra Nevada
Skaliste
Sierra Madre (Płd., Zach., Wsch..)
Appallachy

Wyspy:
Grenlandia
Ziemia Baffina
Antyle
Bahamy
Aleuty
Hawaje

Jeziora:
Wlk. Niedżwiedzie
Niewolnicze
Athebaska
Reniferowe
Winnipeg
Górne
Hugon
Michigan
Erie
Ontario
Manitoba


AM. PD.

Przylądki:
N – Gallinas
S – Froward
W – Parinas
E - Branco

Półwyspy:
Guajira
Paraguana
Taitao
Valdes

Niziny:
Amazonki
Orinoko
La Platy

Wyżyny:
Brazylijska
Gujańska
Patagońska

Góry:
Kordyliera (Wsch., Zach.)
Nadbrzeżne

Wyspy:
Ziemia Ognista
Chiloe
Trynidad
Falklandy
Galapagos
Juan Fernandez


AUSTRALIA

Przylądki:
N – Jork
S – Wilson’s
W – Sleep
E - Byron

Półwyspy
Jork
Eyre

Góry:
Alpy Australijskie
Wododziałowe

Wyspy:
Tasmania
Kangura
Melville’a

Morza:
Tasmana
Kangura
Timor
Arafura

Zatoki:
Karpentaria
Wlk. Zat. Australijska Eyre

Pustynie:
Wiktorii
Gibsona
Wlk. Piaszczysta
4 5 4