Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:26:28+01:00
Skoro obwód twojego sześciokąta ma 13 cm, a sześciokąt ma 6 boków, to jeden bok będzie miał długość 13/6 cm, czyli 2⅙ cm.

Aby narysować sześciokąt musisz:
1) narysować okrąg, którego promień jest równy bokowi sześciokąta
2) następnie rozewrzeć nóżki cyrkla na odległość równą promieniowi okręgu
3) wbić cyrkiel w dowolny punkt na okręgu i narysować na nim sześć punktów, pomiędzy którymi odległość będzie równa długości boku sześciokąta.
4) po połączeniu kropek masz sześciokąt.
20 3 20
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T20:27:51+01:00
Odcinek o długości 13 cm podziel konstrukcyjnie na 6 równych części.

Potem narysuj okrąg o promieniu tego odcinka (tego 13:6).

Następnie na tym okręgu "odłóż" 6 razy ten odcinek (mam nadzieje, że wiesz o co chodzi).

Połącz linie.
27 2 27