Odpowiedzi

2010-01-25T20:22:51+01:00
Np ze złego spania podczas nocy gdy kręgosłup będzie bocznie wygięty zbytnio, również może to wynikac poprostu z nawagi lub zbytniego obciążenia ciała (często jednostronnego) plecakiem bagażem etc.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:30:05+01:00
Cwiczenie 1.Odchylamy głowę do tyłu i pochylamy do przodu, zachowując proste plecy.Przechylamy głowę na lewo opuszczając prawe ramie w dół.Przechylamy głowę na prawo opuszczając lewe ramie w dół.

Cwiczenie 2.Wysuwamy szyję do przodu i cofamy do tyłu (plecy stabilne, łopatki ściągnięte)

Cwiczenie 3.Wykonujemy skłony na boki.

Cwicznie 4.W pozycji siedzącej lub stojącej z wyciągniętymi ramionami wykonujemy skręty tułowia w prawo i w lewo.

Cwiczenie 5.Wyginamy plecy w koci grzbiet, głowa opuszczona w dół
Prostujemy plecy, głowę podnosimy do góry.

Cwiczenie 6.Podnosimy prawą rękę i lewą nogę.
Podnosimy lewą rękę i prawą nogę.

Cwiczenie 7.Przyciągamy do siebie na zmianę raz prawe kolano raz lewe.



Przyczyny bólu:
przyczyny mięśniowe np. wzmożone napięcie i przykurcz mięśnia gruszkowatego, biodrowo-lędźwiowego, czworobocznego lędźwi;
przyczyny stawowe tzw. zablokowanie czynnościowe stawów międzywyrostkowych kręgów lub stawów krzyżowo-biodrowych;
przyczyny więzadłowe np. wzmożone napięcie i podrażnienie więzadeł krzyżowo-lędźwiowych, krzyżowo-biodrowych i krzyżowo-guzowych miednicy oraz nadkolcowych oraz międzykolcowych kręgosłupa;
przyczyny okostnowe np. coccygodynia, tzw. "zapalenie okołokrętarzowe kości udowej" czy "okołogrzebieniowe kości talerza miednicy";
punkty spustowe i punkty maksymalnej bolesności, mięśniowe, więzadłowe czy powięziowe okolicy lędźwiowo-krzyzowej i obręczy biodrowej.


2010-01-25T20:31:58+01:00
Ćwiczenia nie mogą wywoływać bólu, a ich intensywność powinna być dostosowana do wydajności człowieka ćwiczącego.
1. Wyginamy się w koci grzbiet, głowa w dół; następnie prostujemy plecy, głowę podnosimy do góry.
2. Leżymy na plecach, przyciągamy do siebie na zmianę raz lewe kolano, raz prawe.
3. Podnosimy lewą rękę i prawą nogę; następnie podnosimy prawą rękę i lewą nogę i tak na zmianę.
Ból wynikać może z: przemęczenia, dźwigania zbyt ciężkich rzeczy.