Zapisz liczbę trzycyfrową w której cyfra jednosci jest x, cyfra dziesiatek jest o 2 mniejsza od cyfry jednosci, a cyfra setek jest trzy razy wieksza od cyfry dziesiatek. Określ dla jakich wartości zmiennej x istnieje rozwiązanie tego zadania. Podaj wszystkie możliwe rozwiazania.

Prosze o jak najszybsze rozwiazanie.Bardzo wazne

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Meii
  • Rozwiązujący
2010-01-25T20:25:44+01:00
100razy3(x-2)+10(x-2)+x

liczba ta istnieje dla x=3, 4, 5

tego działania się nie wylicza bo wychodzą bzdury
1 5 1
2010-01-25T20:33:43+01:00
Zapisz liczbę trzycyfrową w której cyfra jednosci jest x, cyfra dziesiatek jest o 2 mniejsza od cyfry jednosci, a cyfra setek jest trzy razy wieksza od cyfry dziesiatek. Określ dla jakich wartości zmiennej x istnieje rozwiązanie tego zadania. Podaj wszystkie możliwe rozwiazania.

x≠0
x>0
x≥3
x∈R x∈C

313
624
935

zmienna x to 3;4;5

1 5 1