Odpowiedzi

  • Max3
  • Początkujący
2010-01-25T20:39:03+01:00
1.Podziwiając wzniesienie Ayers Rock należy zachować szczególną ostrożność. Turyści bowiem niepokoją lud Anangu, dla których góra jest miejscem świętym. Wspinaczka na jej szczyt również może być niebezpieczna – zbocza góry są strome i gorące, a jej wierzchołek niezwykle wietrzny.
2.Australia na początku miała być ,,wyspą więzienną'', ponieważ była pusta i gorąca. Idealna dla najgorszych przestępców.

Więcej ciekawostek nie znam. Sry. :/
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:41:14+01:00
Nie wiem czy to ciekawostki ale napiszę ;)

Najważniejsze informacje:
Najwyższe góra- Góra Kościuszki-2230m. n.p.m
Nizina-Nizina Nullarbor
Wyżyna-Wyżyna Barkly
Najdłuższa rzeka-Darling
Największe jezioro-Eyre

1)Kraj położony na półkuli południowej, obejmujący najmniejszy kontynent świata. Australia na powierzchni nie sąsiaduje z żadnym krajem, natomiast poprzez morza krajami sąsiadującymi z Australią na północy są: Indonezja, Timor Wschodni i Papua-Nowa Gwinea; na północnym wschodzie: Wyspy Salomona, Vanuatu oraz Nowa Kaledonia; na południowym wschodzie: Nowa Zelandia.
2) Australia jest jedynym państwem, które jest również kontynentem. Jest najmniejszym kontynentem.
3) Podziwiając wzniesienie Uluru należy zachować szczególną ostrożność. Turyści bowiem niepokoją miejscowych (lud Anangu), dla których góra jest miejscem świętym.
4)Pierwszy teatr w kraju powstał w Sydney (1830) i nazywał się Theatre Royal.
5)Australia na początku miała być ,,wyspą więzienną'', ponieważ była pusta i gorąca. Idealna dla najgorszych przestępców.
6)Miasta Australii:
1) Sydney -w stanie- Nowa Południowa Walia
2) Melbourne -w stanie- Wiktoria
3) Brisbane -w stanie- Queensland
4) Perth -w stanie- Australia Zachodnia
5) Adelajda -w stanie- Australia Południowa
6) Gold Coast -w stanie- Queensland
7) Newcastle -w stanie- Nowa Południowa Walia
8) Canberra -w stanie- Australijskie Terytorium Stołeczne
9) Wollongong -w stanie- Nowa Południowa Walia
10) Sunshine Coast -w stanie- Queensland
Proszęęę o naajjj
51 1 51
2010-01-25T20:58:31+01:00
NOWA POŁUDNIOWA WALIA jest najgęściej zaludnionym stanem , z najstarszym i największym miastem kraju -Sydney. Na południu regionu leży Melbourne -stolica stanu Wiktoria, zaś między tymi dwoma miastami, w Austrialijskim Terytorium Stołecznym, Canberra.
4 3 4