Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:31:23+01:00
STEFAN BATORY- urodzony 1533r. Syn wojewody siedmiogrodzkiego Stefana . Także wojewoda siedmiogrodzki . Od1576 król Polski , mąż Anny Jagiellonki. Wybrany na króla Polski przez szlachtę wbrew większości magnatów i biskupów popierających cesarza Maksymiliana II Habsburga . Dzięki szybkiemu przybyciu z Siedmiogrodu i rychłej śmierci Maksymiliana Habsburga S.B. objął tron bez walki. Wyboru S.B. nie uznał Gdańsk. Spowodowało to natychmiastowe oblężenie miasta przez króla . Konflikt zakończył się kompromisem. Gdańsk zapłacił odszkodowanie, które pozwoliło S.B.
3 1 3
2010-01-25T20:36:22+01:00
Stefan Batory urodził się 27 września 1533roku.22października 1556 roku witał Izabellę Jagielonkę.Stoczył bitwę pod Hadad.Zmarł 1586roku pochowany w Krakowie
4 1 4