Proszę o rozwiązanie to pilne na jutro !

1. zice Jasia postanowili posadzić sad. Kupili działkę w kształcie prostokąta o wymiarach 20m na 35m.

a. Ile wynosi powierzchnia działki ?
b. Ile metrów bieżących siatki należy kupić na ogrodzenie tej działki, jeżeli na bramę należy odliczyć 3,5 m ?
c. Ile pieniędzy muszą zapłacić, jeżeli 1m siatki kosztuje 11 zł ?
d. Powierzchnia tego sadu w skali 1:1000 wynosi . . . . . . . . . . . . . .

2. Ścieżka prowadząca do altanki ma 5m długości i 80cm szerokości. Ile metrów kwadratowych płytek trzeba kupić ?

3

Odpowiedzi

2010-01-25T20:39:20+01:00
1.
a) 20×35- 700m²
b) Obw-3.5m
Obw=2×20+2×35
Obw=40+70
Obw=110m
110-3.5=106.5m
c)106.5×11zł=
1171.5zł
d)1000 razy mniejsza czylo
700/1000=7/10 m²=0.7m²

2.P=5m×80cm
P=5×0.8
P=4m²
2010-01-25T20:40:18+01:00
1
a) 20m*35m=700 m2
b) Obw-3.5m
Obw=2×20+2×35
Obw=40+70
Obw=110m
110-3.5=106.5m
c)106.5×11zł=
1171.5zł
d) 1:1000
1cm=10m
700m2:10=70cm2

2
P=5m*0,8m=4m2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:53:58+01:00
UWAGA! PRZY ROZWIĄZYWANIU ZADAŃ ZE SKALĄ NALEŻY PAMIĘTAĆ ŻE W SKALI: 1:1000
1cm na mapie ----- 1000cm w terenie
ALE:
1cm² na mapie ----- 1000000cm² w terenie

1.
Dane i Szukane
a= 20m
b= 35m
L-3,5m = ?
L=?
11 × L = ?


a)
P = ab
P = 20 × 35
P = 700 m²

b)
L = 2(a+b)
L = 2(20+35)
L = 110 m

110 - 3,5 = 106,5 m

c)
11 × 106,5 = 1171,5 zł
(z założeniem, że można kupił pół metra)

11 × 107 = 1177zł
(z założeniem, że należy kupować całe metry)

d)

a₁ = 20m
b₁ = 35m
P₁ = 700 m²

a₂ = 0,02m = 2cm
b₂ = 0,035m = 3,5cm
P₂ = 7cm²

2.
500cm × 80cm = 40 000cm² = 4m²