Przeczytaj wierszyk. Zapisz odpowiednią sumę algebraiczną i zredukuj wyrazy podobne.

Jest plac, na placu ptactwo się kłębi: x wróbli, o 5 więcej gołębi. Przyszedł pan z torbą pełną okruchów; Jeden ptak uciekł w pierwszym odruchu.Lecz zewsząd nowe sfruwają ptaki: 2x wróbelków, nawet trzy szpaki.Gołębi stadko placyk pokryło,Jest ich o 10 więcej niż było. Jednak okruchy wnet się skończyły;Szpaki natychmiast plac opuściły; x wróbli także już odleciało. Ile na placu ptaków zostało?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:43:36+01:00
Idąc od początku sytuacja przedstawia się tak:
x+x+5
-1
+2x +3
+10
-3
-x
teraz po prostu liczymy:
x+x+5-1+2x+3+10-3-x=3x+14
Zatem na placu zostało 3x+14 ptaków.
28 4 28
2010-01-25T20:45:49+01:00
X+x+5-1+2x+3+10-3-x=4x-x+10-1+5=3x+14
88 4 88
2010-01-25T20:47:38+01:00
X+x+5-1+2x+3+10-3-x=4x+17+-4-x=3x+14
odp:Na placu zostało 3x+14 ptaków
76 3 76