Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:42:07+01:00
X = 10 cm - dłuższy bok równoległoboku
y - krótszy bok równoległoboku

z trójkąta prostokątnego liczę:
6/2 + y/2 = 102
y/2 = 100 – 36
y/2 = 64
y = 8 cm
wskazówka 6/2 to sześć do potęgi drugiej - nie wiem jak to zapisać)

Obwód: L = 2 * 10 cm + 2 * 8 cm = 36 cm
Odp. Obwód tego równoległoboku wynosi 36 cm.
37 4 37
2010-01-25T20:46:22+01:00
6(do kwadratu)+ x(do kwadratu)= 10(do kwadratu)
36+x(do kwadratu)=100 //-36
x(do kwadratu)=64
x=8

2*10+2*8= 36
Obwód= 36 cm
52 4 52