Odpowiedzi

2010-01-25T20:52:56+01:00
R(Pb (NO₃)₂= 60g/100g
ms-120g
mwody-x

120/x=60/100
120*100=60x
12000=60x/ :60
x=200[g wody]
m(roztworu)=ms+mw=120+200=320[g]
mam nadzieję, że pomogłam:P
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:53:21+01:00
Jeśli 60 gram Pb (NO₃)₂ rozpuszcza sie w 100 gram wody
to ułożymy proporcję
60g 120g
---- = ------
100g x(czyli iloś wody)
x=200g
proporcję rozwiązujemy mnożąc na k krzyż czyli 60razy x i 120 razy 100
teraz należy doda masęwodę do masy Pb (NO₃)₂
czyli 120 g + 200=320 gram roztworu
4 5 4