1.Wskaż ślimaki występujące w środowisku wodnym
zatoczek
ślimak przydrożny
ślimak zaroślowy
błotniarka stawowa
żyworódka
2.W jaki sposób porusza się ślimak,co ułatwia taki ruch?
3.Jak oddycha ślimak winniczek ?
4.Jaki znaczenie mają mięczaki w przyrodzie i gospodarce człowieka ?

2

Odpowiedzi

2009-10-03T14:26:45+02:00
Zyworodka
Blotniarka
Zatoczek
Slimaki poruszaja sie dzieki miesiom usadzonym w dolnej czesci nasady otworow sluzowych
Pomaga im sluz dzieki ktoremu moga mniej wyrezac swoje mniesie i szybciej asie poruszac
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T14:31:00+02:00
1. żyworódka, błotniarka stawowa.
2. Ślimaki poruszają się za pomocą skurczu mięśnia nogi. Ruch ten ułatwia mu zmniejszający tarcie śluz .
3. Winniczek oddycha za pomocą skrzeli lub silnie ukrwionych ścian płaszcza.
4. - Odżywiają się roślinami uprawianymi przez człowieka.
-Uszkadzają różnego typu urządzenia drewniane, które są zanurzone w wodzie.
- Niektóre mięczaki są żywicielami pośrednimi pasożytów.
- Pewne gatunki są wysoko cenionymi przysmakami.
- Część mięczaków wytwarza muszle, które wykorzystuje się w celach dekoracyjnych oraz do produkcji różnych ozdób, np. kolczyków czy bransoletek itp.
2 5 2