Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:55:38+01:00
Podstawa jest kwadratem
z przekatnej podstawy obliczysz bok kwadratu
a√2=6√2cm
a=6√2:√2
a=6cm= bok podstawy
ściany boczne są prostokatami o przekatnej=8cm i jednym z boków = a podstawy, tzn, =6cm
z pitagorasa obliczysz h bryły

h²=8²-6²
h²=64-36
h²=28
h=√28
h=2√7cm

pole całkowite= 2a²+4ah
pole=2×6²+4×6×2√7
pole=72+48√7
pole=24(3+2√7)cm²
1 1 1
2010-01-25T20:58:54+01:00
Podstawa-
6cm (bo przekątna to a√2) w tym przypadku 6√2 czyli to bedzie 6.

długości boków ścian bocznych->
6²+x²=8²
36+x²=64
x=√64-36
x=√28

Ppc=2a²+4ah
PPc=2×6²+4×6×2√7
Ppc=72+48√7
Ppc=24(3+2√7)cm²