Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T21:17:45+01:00
Mr1= 125g
cp1= 10%

mr2= 175g
cp2= 6%

ms1= cp * mr/100%
ms1= 10% * 125g/ 100% (procenty się skracają)
ms1= 12,5 g

ms2= 6% * 175g/100%
ms2= 10,5 g

ms3= ms1+ ms2
ms3= 12,5 g + 10,5 g
ms3= 23g

mr3= mr1+ mr2
mr3= 125g + 175g
mr3= 300g

cp3= ms * 100%/mr
cp3= 23g * 100%/ 300g (gramy się skracają)
cp3= 7.7%

Odp. Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 7.7%

Pozdrawiam ;)
56 4 56
2010-01-25T21:22:30+01:00
Mr1/mr2 = C3-C2/C1-C3
125g/175g = C3-6%/10%-C3
125 × 10% - C3 = 175 × C3-6%
1250-125C3 = 175C3-1050 /+125C3
1250 = 300C3-1050 /+1050
2300 = 300C3 /300
C3 ≈ 7,7%

21 4 21