Funkcje liniowe
1.Pompa dostarcza 4,5 hl wody w ciągu 5 minut.Jak długo musi pracować ta pompa, aby zapełnić basen o pojemności 126hl?
2.Z ilu kilogramów mleka można otrzymać 31,5 kg śmietany, jeśli z 20 kg takiego mleka uzyskuje się 7 kg śmietany?
Proszę o obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T21:13:13+01:00
1.

126/4.5 = 28

28×5min = 140min ;) - 2h 20 min.

2. 20- 7
x - 31.5

mnożymy na krzyż
630=7x :7
x=90kg ;)

Prosze :)
4 3 4
2010-01-25T21:15:51+01:00
1.
4,5hl/5min=0,9hl/min
126hl/0,9hl/min=140min=2h20min
2.
20kg---7kg
xkg----31,5kg

z=20kg*31,5kg/7kg=90kg

myślę,że pomogłem,liczę na naj
3 2 3
2010-01-25T21:17:35+01:00
1)
126/4.5 = 28
28*5min= 2h 20min

2)

x--------31,5
20----------7

(31,5*20)/7 = 90
2 3 2