Jedna ze ścian w przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 200 cm na 270 cm. Na ścianie tej wisi lustro w kształcie rombu o przekątnych długości 135 cm i 180cm. Jaką część powierzchni ściany zajmuje to lustro ?

prodzę pilnie o pomoc !!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T21:14:20+01:00
Obliczamy pole ściany przedpokoju:
Rozwiązanie :
P=a*b
P= 200cm * 270cm = 54000 cm²
Obliczamy pole lustra:
P= (e*f)/2
P=(135*180)/2 = 12150 cm²

54000 - 100 %
12150 - x%
54000x= 1215000
x = 22,5 %
22,5 % = 225/1000 = 1/8
Odp:Lustro to zajmuje 22%ściany czyli 1/8

liczę na naj . =D
1 1 1
2010-01-25T21:18:37+01:00
Powierzchnia sciany:
200cm×270cm=54 000cm²
d₁ lustra=135cm
d₂ lustra=180cm

pole lustra=½d₁d₂=½×135×180=12 150cm²

54 000cm²=100%
12 150cm²=x%
x=12150×100:54 000
x=22,5%

12150:54000=0,225
odp. lustro zajmuje 0,225 część ściany , co stanowi ⁹/₄₀ powierzchni, lub w procentach, lustro zajmuje 22,5% powierzchni ściany.
1 4 1