Zadanie 1.

Suma dwóch liczb jest równa 84, Oblicz te liczby, wiedząc ,że jeden ze składników jest o 12 większy od drugiego.

Zadanie 2.

Zosia, Adam i Tomek mają razem 147złotych. Zosia ma o 13 złotych więcej od Adama, a Tomek ma o 25 zł mniaj niż Adam. Ile złotych ma Zosia,ile Adam, a ile Tomek ?

Zadanie 3.

Obwód prostokąta jest równy 32 cm. Oblicz długość boków tego prostokąta wiedząc że jeden z jego boków stanowi jedną trzecią (ułamek zwykły) długości drugiego boku.

Prosze o szybką odpowiedz nie kumam matmy ; x ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T21:31:38+01:00
1.
x+y=84
x-pierwsza liczba
y=12+x-druga liczba
x+12+x=84
2x=84-12
2x=72 |:2
x=36
12+36=48
y=48
2.
x-pieniądze Adama
x+13-pieniadze Zosi
x-25-pieniadze Tomka
x+x+13+x-25=147
3x-12=147
3x=147+12
3x=159 |:3
x=53 Adam
53+13=66 Zosia
53-25=28 Tomek
3.
Obw:2a+2b
Obw: 32cm
a jeden bok
⅓ a drugi bok
2a +2×⅓ a=32
2²/₃a=32 |:2²/₃
a=12
b= ⅓×12= 4


5 5 5
2010-01-25T22:18:57+01:00
Zadanie 1
84:2=42

składnik mniejszy 42-6=36

składnik większy 42+6=48

Zadanie 2
147:3=49
Zosia 66
Adam 53
Tomek 28

Zadanie 3
L=32
L=2*a+2*b
32=2*a+2*b
a=4
b=12
3 3 3