Rodzice pawła postanowili wykonac chroniący przed wiatrem parawan plażowy taki jak na rysunku. Tata kupił 5 drewnianych palików podtrzymujących materiał.Mama zamierza kupic materiał .wie ,że odległośc pomiędzy palikami będzie wynosiła 155cm,a na każdą zaszewkę stanowiacą tunel do włożenia każdego palika potrzeba 11 cm materiału.Oblicz czy wystarczy jeśli mama kupi 7 m materiału.

Zapisz wszystkie obliczenia

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T21:23:46+01:00
|---|---|---|---|
|---|---|---|---|
(taki sobie rysunek pomocniczy zrobiłam)

5*11cm=55cm
4*155cm=620cm
7m=700cm
620cm+55cm=675cm
700cm=675cm=25cm

Odp. Tak starczy.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T21:25:49+01:00
Odp: wystarczy .
155cm×4=620cm
11cm×5= 55cm
620cm+55cm=675cm
1m=100cm
675cm=6,75m≈7m
2 5 2
2010-01-25T21:35:25+01:00
5 palików
155 cm odległośc między palikami
1 zaszewka 11 cm materiału

4x155=620
5x11=55
620+55=675

7m=700 cm
700-675=25cm
Odp. z 7 m materiału zostanie jej jeszcze 25 cm.
3 4 3