Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T14:43:39+02:00
A) 3-15-5=-17
b) -7+11-6=-2
c) 5-(-12)-7+14=24
d) -2-(-8)-6-3=-3
e) 1,6-2 1/6 -1=-17/30
f) -3 ¼+2,75-0,6=5,4
  • Użytkownik Zadane
2009-10-03T15:37:16+02:00
A) 3-15-5= -37
b) -7+11-6= 4-6 = -2
c) 5-(-12)-7+14 = 5+12 -7 +14 = 17- 7 +4 = 14
d) -2-(-8)-6-3 = -2 + 8 - 6 - 3 = -3
e) 1,6-2 1/6 -1 = 16/10 -13/6 - 1= 96/60 - 130/60 - 1 = 34/60 - 1/1
= 36/60- 60/60 = - 24/60 = -17/30
f) -3 ¼+2,75-0,6 =
1 4 1
2009-10-03T15:54:25+02:00
A) 3-15-5= -17
b) -7+11-6= -19
c) 5-(-12)-7+14 = 24
d) -2-(-8)-6-3 = 21
e) 1,6-2 1/6 -1 = 1 i 6/10 - i 1/6 - 1 = 1 i 6/10 - 10/60 - 1 = 56/60 - 1 = 4/60
f) -3 ¼+2,75-0,6 = -3,35 + 2,75 - 0,6 = 19,9

w przykladzie e) :
6/10 to szesc dziesiatych jako ulamek zwykły .
1/6 to jedna szosta
10/60 to dziesiec szescdziesatych
56/60to piecdziesiat szesc szescdziesiatych
4/60 to cztery szescdziesiate

;)
1 5 1