Odpowiedzi

2009-10-03T14:48:44+02:00
Postępek-akt, czyn, uczynek
postać,osoba, bohater literacki, stan skupienia,
postępowanie,akcja udział, czynność, przedsięwzięcie , działanie
człowiek -osoba istota, postać
czyn - działanie, wynik postępowania
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T14:50:27+02:00
Postępek-wybryk , uczynek , wyczyn , wyskok , eksces , numer , wygłup , zagrywka , zagranie , czyn , podn. akt , posunięcie , krok , gest

postać- figura , postawa , kształt , sylwetka , sylweta , zarys , profil , kontur , rysunek , wygląd , powierzchowność , stan , forma , oblicze , charakter , przen. skóra
osoba , osobnik , persona , indywiduum , figura , jednostka , osobistość , prominent , sława , wielkość , znakomitość , indywidualność , szycha , szyszka , gruba ryba

postępowanie zachowanie , sprawowanie , prowadzenie (się) , obejście , maniery , proceder , reakcja , sposób/styl bycia , † konduita procedura , czynności , metodyka , tok postępowania proces (sądowy) , sprawa , sąd , rozprawa (sądowa) , przewód sądowy

człowiek- człowieczek , człowieczyna , człowieczysko , osoba (fizyczna) , osobnik , osóbka , stworzenie , śmiertelnik , śmiertelny , ziemianin , jednostka (ludzka) , podn. bliźni , obywatel , persona , indywiduum , dusza , umysł , † człek , istota ludzka/myśląca/rozumna , korona/pan stworzenia , istnienie ludzkie , przedstawiciel gatunku ludzkiego , naga małpa , homo sapiens

czyn -postępek , uczynek , podn. akt , krok , wyczyn , dzieło , gest , działanie , posunięcie , pociągnięcie , numer , wybryk , wyskok

Z łaski swojej proszę o nie zgłaszanie tego jako ,,skopiowane z internetu" bo otwarcie przyznaję, że skorzystałem ze słownika synonimów, którego często używam pisząc. Mogłem podać po 2-3 przykłady, ale stwierdziłem, że może przyda ci się więcej:) Pozdrawiam.
5 3 5
2009-10-03T14:54:22+02:00
Postępek-czyn
postać-osoba,człowiek
postępowanie-czyn,zachowywanie się
człowiek-osoba,istota ludzka
czyn-uczynek, postępek
3 3 3