Odpowiedzi

2010-01-25T21:52:12+01:00
Wzrosnie 9 krotnie zgodnie ze wzorem mv²/2
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T21:53:13+01:00
Tego nie wiem ale jeśli mogę ci tym pomóc to znam tylko wzór bo w zeszycie mieliśmy
WZÓR :
Ek(energia kinetyczna)=mv do potęgi 2/(podzielić :kreska ułamkowa)2

czyli prawdo podobnie 9 krotnie
15 3 15
2010-01-25T22:00:40+01:00
Jeżeli prędkość wzrośnie 3x to energia kinetyczna wzrośnie 9x.
Dlaczego? Korzystamy ze wzoru na EK
Ek=1/2m*v²
Więc jeśli w tym wzorze jest v², to wystarczy podnieść do kwadratu, w tym przypadku jest 3² czyli 9

Sprawdźmy to na przykładzie. Załóżmy, że masa ciała wynosi 4 kg a prędkość 2m/s
Podstawiając do wzoru mamy:
1/2*4*2² =2*4=8

a teraz sprawdźmy jak się zmieni EK jeśli szybkość wzrośnie 3 razy. Będziemy mieć znowu m=4kg, a v=6m/s

1/2*4*36= 2*36=72

Na początku EK było 8, teraz jest 72

Ile razy się zwiększyła? 72:8=9

Odp: Energia kinetyczna wzrośnie 9 razy
29 4 29