Zad12
Stosunek dwóch liczb których jedna jest o 25większa od drugiej wynosi 3:5 znajdz te liczby.
zad13
Odległość miedzy dwoma miastami wynosi 195km.Jaka odległośćmiedzy miastami na mapie sporządzonej w skali 1:1500000?
zad8
Torfowisko przyrasta rocznie około 1milimetr .Po ilu latach torfowisko zwiększy sie o 10metrów?
zad 9
szybkość przyrostu paznokci u rąk człowieka przeciętnie wynosi około 0,07mm/dobę.Po ilu tygodniach paznokcie wydłużą sie o 0,98mm? Przyjmij że nie bedziemy obcinać paznokci ?
zad10
Szybkość wzrostu włosów u człowieka wynosi przeciętnie około 2,8mm na tydzień. O ile centymetrów wydłużą sie włosy w ciągu miesiąca(30dni) , a o ile w ciągu roku (365dni),jeśli w tym czasie nie bedziemy ich obcinać.



i jeśli ktoś bedzie pisał odpowiedz to niech pisze całość jak sie to robi . ;D

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T22:05:15+01:00
Zad 12)
x/(x+25)=3/5
5x=3x+75
2x=75
x=37,5
I liczba - 37,5
II liczba - 62,5
Odp:Liczbami tymi są 37,5 oraz 62,5.
Zad 13)
195 km - to 1950000 m
1950000 m : 1500000 m = 1,3m
odp;Odległość pomiędzy tymi miastami na mapie wynosi 1,3m.
Zad 8)
10 mm = 1 cm
100 cm = 1 m
10 * 100 = 1 000
1 000 * 10 = 10 000
100 to centymetry w nim więc 1 000 to liczba centymetrów w 10 metrach
1 000 to liczba cm
10 to mm w każdym
Odp.Torfowisko po 10000 latach zwiększy się .




6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T22:21:12+01:00
Zad 12. (nie jestem pewien co do odpowiedzi)
x/(x+25)=3/5
5x=3x+75
2x=75
x=37,5
I liczba - 37,5
II liczba - 62,5

Zad 13.
195km-19500000cm
19500000cm/1500000
=13cm
Odp: Odległość między miastami na mapie w skali 1:1500000 wynosi 13cm

Zad 8.
1mm-rocznie
10m-1000cm-10000mm
Odp:Torowisko zwiększy się o 10metrów po upływie 10tyś lat.

Zad 9.
0,07mm- dziennie
0,98mm- ?
0,98/0,07
=14
Odp: Paznokcie osiągną długość 0,98mm po 14 dniach (2tyg.)

Zad 10.
2,8mm-tydzień
miesiąc- 2,8mm*4=11mm=1,1cm
rok- 1,1cm*12=13,2cm

10 4 10