Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T14:57:47+02:00
X - waga borsuka
y - waga lisa

x = 2y - 5
2x = 3y

x = 2y - 5
2(2y - 5) = 3y

x = 2y - 5
4y - 10 = 3y

x = 2y - 5
4y - 3y = 10

x = 2 * 10 - 5
y = 10

x = 20 - 5
y = 10

x = 15
y = 10

Borsuk waży 15 kg, a lis 10.
2009-10-03T15:00:13+02:00
B - ciężar borsuka
l - ciężar lisa

2b = 3l
2l = b + 5

Wyznaczamy l z pierwszego równania i wstawiamy do drugiego:
l = b * 2/3

2(b * 2/3) = b + 5
b * 4/3 = b + 5 /-b
b * 1/3 = 5
b = 15
l = b * 2/3 = 10

Borsuk waży 15 kg, a lis - 10 kg.