Wybierasz się do Japonii. O której godzinie czasu miejscowego wylądujesz na lotnisku w Tokio (35º42'N, 139º46'E), jeśli wystartujesz z Warszawy (52º15'N, 21º00'E) o godzinie 600 czasu miejscowego, a lot będzie trwać 16 godzin?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T22:39:50+01:00
1° - 4min.
1' - 4s.

139°-21°=118°
46'-00'=46'

118° *4=472min.
472min.= 7godz.52min.
46' *4=184min.
184min.=3min.4s.

7godz.52min.+3min.4s.=7godz. 55min. 4s.

6godz.+7godz.55min.4s.= 13godz.55min.4s.



13godz.55min.4s. + 16godz.= 5godz. 55min.4s.
Po przylocie w Japonii będzie ok. godziny 6.
1 5 1
2010-01-25T22:59:24+01:00
Tokio - 139°46' E
Warszawa - 21° E

139°46' - 21° = 117°14'

15° - 1h
117° - x

x = (117°*1h)/15°
x = 7 12/15 h
x = 7 48/60 h --> 7 h 48 min

1' - 4sek
14' - y

y = (14' * 4sek)/1'
y = 64 sek --> 1min 4 sek

7h 48min + 1 min 4 sek = 7h 49min 4sek

6:00 + 7h 49min 4sek = 13:49 (4sek)
13:49 (4sek) + 16h = 19:49 (4sek)
2 3 2