DAM NAJLEPSZĄ
Proszę z obliczeniami
zad1
Oblicz która godzina czasu slonecznego jest w Oslo 10 Egdy w Tokio 139 E jest godzina 15:26 czasu slonecznego?
zad2
Oblicz która godzina czasu słonecznego jest w Madrycie 3 W gdy w Buenos Aires 58 W jest godzina 21:18 czasu słonecznego?
zad3
W Tokio jest dzień 20 XII godzina 23:05 czasu słonecznego. Oblicz która jest wtedy godzina czasu słonecznego w Ankarze 32 E i podaj datę.
zad4
W San Francisco 122 W jest dzień 15 X godzina 19: 16 czasu słonecznego. Oblicz która jest wtedy godzina czasu słonecznego w Kairze 31 E oraz podaj datę.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T23:01:12+01:00
Zad1
Oblicz która godzina czasu slonecznego jest w Oslo 10 Egdy w Tokio 139 E jest godzina 15:26 czasu slonecznego?

139-10=129
129*4=516min
516 min=8 godzin 36 minut
15:26-8.36=6.50

zad2
Oblicz która godzina czasu słonecznego jest w Madrycie 3 W gdy w Buenos Aires 58 W jest godzina 21:18 czasu słonecznego?
58-3=55
55*4=220min
220min=3 godziny 40 minut
21.18-3.40=17.38

zad3
W Tokio jest dzień 20 XII godzina 23:05 czasu słonecznego. Oblicz która jest wtedy godzina czasu słonecznego w Ankarze 32 E i podaj datę.

139-32=107
107*4=428min
428min=7 godz 8 min
23.05-7.08=15.57


2010-01-25T23:07:42+01:00
1.
139-10=129
129*4 =516 (bo 1 stopien to 4 minuty)
516:60=8h.36 minut (bo 1 godzina to 60 min)
15.26-8.36=6.50
Odp.W Oslo jest godzina 6.50
2.
58-3=55
55*4=220
220:60=3h.40min
21.18h-3.40h=17.38
Odp.W Madrycie jest godzina 17.38


Nad dalszymi niechce mi sie zastanawiac bo bym musial szukac tych miast bo niemasz podane :D