Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T23:35:49+01:00
1 kąt - 100 stopni a drugi 80. a wiec dwa po 80 i dwa po 100
2010-01-25T23:36:17+01:00
X- kąt rozwarty

x-100 - kąt ostry

Suma kątów w czworokącie wynosi 360°
więc,
2*x+2*(x-100°)=360°
2x+2x-200°=360°
4x=360°+200°
4x=560° /:4
x=140°

140°-100°=40°-kąt ostry

Odp.: Kąt rozwarty tego równoległoboku wynosi 140°, a kąt ostry 40°
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T23:38:43+01:00
Α=β-100°
α+β=180°
(β-100°)+β=180°
2β-100°=180°
2β=180°+100°
2β=280°
β=140°

α=β-100°
α=140°-100°
α=40