Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T23:49:44+01:00
Dane:
V=54[km/h]/3,6=15[m/s],
t=20[s],
a=2[m/s2],
Szukane :Vk=?
Vk=V+a*t,jednostka:[Vk]=[(m/s2)*s]=[m/s],obliczenia:
Vk=15+2*20=15+40=55[m/s],
Odp.Samochód osiagnął prędkość końcową,Vk=55[m/s]
2010-01-26T00:22:41+01:00
Samochod porusza sie ruchem jednostajnym z szybkoscia 54km/h.
W czasie 20 sekund zwiekszyl swa szybkosc z przyspieszeniem o wartosci 2 m/s(do kwadratu).
Jaka szybkosc koncowa osiagnal samochod?

V1=54km/h=54* 1000[m]/3600[s] = 54*10/36 [m/s]=15 [m/s]
Δt=20s
a=2m/s2 (przyspieszenie)
v2=?

Ruch jednostajnie zmienny , a różne od 0 i stałe
Wzor:
a=Δv/Δt=(v2-v1)/Δt
a=(v2-v1)/Δt / *∆t
a*∆t=v2-v1 / +v1
a*∆t+v1=v2

v2=a*∆t+v1= 2[m/s2] * 20[s] + 15 [m/s]=55[m/s]


Prosze zobacz zalacznik.