Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T09:16:31+01:00
Pewien towar obłożony podatkiem 7% vat kosztuje 1712zł. O ile zł wzrośnie jego cena gdy zostanie obłożony 22% podatkiem vat?
Obliczam cenę towaru bez podatku
107% - 1712
100% - x x=(100*1712):107=171200:107=1600zł
Obliczam cenę towaru z podatkiem 22%
100% - 1600
122% - x x=(122*1600):100=1952 zł
Obliczam różnicę cen towaru z podatkiem 7% i 22%
1952-1712=240zł
Odp: Jego cena wzrośnie o 240zł.
2010-01-26T09:21:11+01:00
Odp.
Obliczamy cenę towaru bez vat:
100%-7%=93%=0,93,
1712*0,93=1592,16[zł],
Obliczmy 22% vat od pierwotnej ceny,
100%+22%=122%=1,22;
1592,16*1,22=1942,4352[zł] to jest około 1942,4[zł],
Odp.Jego cena wzrośnie o 1942,4-1712=230,4[zł]

2010-01-26T09:29:52+01:00
107%=1712
100%=x
x=(100*1712)/107=1600
1600-cena bez vatu
1600+22%=1952
1952-1712=240
odp.cena wzrośnie o 240zł