Znajdź brakujący czynnik.
a) 64 x [ ] = -128
b) [ ] x (-6) = 72
c) 18 x [ ] = -90
d) -5 x [ ] = -100
e) [ ] x (-8) = 168
f) -18 x [ ] = 3600

Macie znajść brakujący czynnik i wpisać do w puste miejsca.
Proszę o jakieś sensowne i łatwe do zapamiętania wytłumaczenie:)
Z góry dzięki:D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T09:44:57+01:00
A) 64 x [ ] = -128
-128:64=-2
spr 64×(-2)=-128
b) [ ] x (-6) = 72
72:(-6)=-12
spr -12×(-6)=72
c) 18 x [ ] = -90
-90:18=-5
spr 18×(-5)=-90
d) -5 x [ ] = -100
-100:(-5)=20
spr -5×20=-100
e) [ ] x (-8) = 168
168:(-8)=-21
spr -21×(-8)=168
f) -18 x [ ] = 3600
3600:(-8)=-450
spr -18×(-450)=3600
8 2 8
2010-01-26T09:45:38+01:00
A) 64 x [2] = -128
b) [-12] x (-6) = 72
c) 18 x [-5] = -90
d) -5 x [ 20] = -100
e) [21] x (-8) = 168
f) -18 x [-200 ] = 3600
4 4 4
2010-01-26T10:05:31+01:00
A) -128\64=-2
64*(-2)=-128

b)-72\(-6)=12
12*(-6)=-72

c)-90\18=-5
-5*18=-90

d)-100\(-5)=20
-5*20=-100

e)168\(-8)=21
21*(-8)=168

f)3600\(-18)=-200
-18*(-200)=3600
5 3 5