Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T13:20:05+01:00
Jest wiele znaczeń tego słowa. Komórka może to być najmniejsza strukturalna i funkcjonalna jednostka organizmów żywych. Także komórka w znaczeniu pomieszczenie np na drzewo. Może to także być potoczna nazwa telefonu komórkowego lub nazwa grupy osób próbujących coś rozwiązać.
2010-01-26T13:33:19+01:00
Komórka:
1). Ogniwo, oddział (w organizacji)
2). podstawowa forma organizacji materii żywej; podstawowy element strukturalny i czynnościowy roślin i zwierząt, może też stanowić samodzielny organizm (np. pierwotniaki); złożona z cytoplazmy zawierającej organelle komórkowe i jądro komórkowe (z wyjątkiem bakterii i sinic), otoczona błoną komórkową; wirusy nie mają budowy komórkowej.
3). potoczne określenie telefonu komórkowego
4). obszar w telekomunikacji
5). pomieszczenie do przechowywania różnych rzeczy