Na podstawie map w atlasie oraz innych źródeł informacji porównaj klimat dwu dowolnie wybranych regionów, położonych na tej samej szerokości geograficznej, uwzględniając cechy klimatu wymienione w tebeli

Region geograficzny 1 Region geograficzny 2
1. Tempratura w lipcu
2. Temperatura w styczniu
3. suma rocznych opadów
atmosferycznych
4. pory opadów

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T10:16:58+01:00
Region 1 - wyżyna nadwołżańska
temp. w lipcu - 20 stopni.
temp. w styczniu - (-10) stopni
suma opadów: 600mm
pory opadów: cały rok
Region 2 - Rudawy/Sudety
temp. w lipcu: 15 st.
temp. w styczniu: (-5) st.
suma opadów: 900mm
pory opadów: letnia
4 5 4
2010-01-26T10:18:27+01:00
Porównuję region województwa mazowieckiego z regionem województwa pomorskiego.

1.W styczniu temperatura w wojewodztwie mazowieckiem osiaga okolo -4,-5 stopni,a kolei w wojewodztwie pomorskim osiaga okolo -2 stopni.

2.W lipcu temperatura w woj,.mazowieckim osiaga okolo 18,19 stopni,natomiast w pomorskim okolo 17.

3.Jezeli chodzi o sume opadow rocznych to w woj.mazowieckim wynosza okolo 550-600 mm. natomiast w pomorskim okolo 700,w skali roku oczywiscie.

4.Najwieksze opady przypadaja w obu wojewodztwach na okres lata (chyba)
2 2 2