1. W 75g roztworu wodnego o temperaturze 70stopni C znajduje się 25g substancji. Oblicz rozpuszczalność tej substancji (w podanej temperaturze) i na podstawie wykesu rozpuszczalności określ, jaka to substancja.

2.Ile gramów
a) KNO3 b)NH4Cl c)NaNO3
rozpuszczono w 100g wody o temperaturze 80stopni C, aby otrzymać ich roztwory nasycone?

BARDZO PROSZĘ O ROZWIĄZANIE !!

2

Odpowiedzi

2010-01-26T11:29:42+01:00
1.
25g - 50g
xg - 100g
x=25x100/50=50g
to chlorek potasu
2.
azotan potasu 170g
sodu- kolo 110
chlorek amonu koło 66
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T11:33:30+01:00
1.
75-25 = 50g - masa wody
50g - 25g
100g -xg
x= 50g sobstancji, czyli rozpuszczalnosc wynosi 50g/100g wody
a więc to bedzie KCl
2.
a)170,9g

b)65,7g

c)147,5g

w tym wypadku wystarczy odczytać wartości z wykresu rozpuszczalności soli
1 5 1