Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T12:22:51+01:00
Tluszcze nasycone:
k.palmitynowy C15H31COOH
k.stearynowy C17H35COOH

tluszcze nienasycone:
k.oleinowy C17H33COOH (Δ9)
k.linolowy C17H31COOH (Δ9, Δ12)
k.linolenowy C17H29COOH (Δ9, Δ12, Δ15)

w nawiasach zaznaczyłem przy ktorych weglach jest wiazanie podwójne.
1 5 1
2010-01-26T12:27:39+01:00
Tłuszcze nasycone
Tłuszcze ze względu na budowę dzieli się na dwie grupy: nienasycone i nasycone.
Tłuszcze nasycone są produkowane przede wszystkim przez zwierzęta. W tłuszczach nasyconych
nie występują reszty kwasów tłuszczowych posiadających w łańcuchu węglowodorowym wiązania podwójne.
wiec tłuszcze nienasycone maja wiązania pojedyńcze
1 3 1