Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T13:08:08+01:00
Wiele australijskich zwierząt nie występuje nigdzie indziej. 83% ssaków, 89% gadów, 90% ryb i 93% płazów żyjących w Australii jest endemitami. Tak duża liczba endemicznych gatunków jest wynikiem długiej geologicznej izolacji kontynentu
3 3 3
2010-01-26T13:10:25+01:00
Ponieważ fauna austalijska była i jest odizolowana od fauny z pozostałych czesci świata i np. austalijskie torbacze mogły sie rozwijać samodzielnie nie narażone na konkurencje gatunków z innych kontynentów.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T13:10:44+01:00
Przyczyną występowania w Australii endemit jest :
--bariera przestrzenna niektórych gatunków zwierzą
- długa geologiczna izolacja kontynentu.
- cechą fauny Australii jest całkowity brak rodzimych ssaków łożyskowych.
5 3 5