Zagadnienia do sprawdzianu klasa 5 , 2 sprawdzian :)
Potrzebuje odpowiedzi na te pytania ....

1.Kto był władcą Egiptu w Starożytności ?
2.Co Nil dawał ludziom,jakimi sposobami oddawali cześć rzece Nil?
3.Bogowie Egiptu,Rzymu i Grecji.
4.Symbole religii żydowskiej i chrześcijańskiej.
5.(co to jest ?)koń trojański , "Iliada" i "Odyseja " ,Odyseusz,Penelopa,Homer,Achilles,Itaka,Troja,Eneasz.
6.Religia chrześcijańska
-określenia związane z tym zagadnieniem

Pomóżcie dam Najlepszą (bo to wszystko potrzebuje na sprawdzian )

3

Odpowiedzi

2010-01-26T13:47:17+01:00
1.Kto był władcą Egiptu w Starożytności ?
Faraon
2.Co Nil dawał ludziom,jakimi sposobami oddawali cześć rzece Nil?
daał im rzyzna glebe i możliwość chandlu morskiego i mogli opracować kalendarz,
użądzano co roczne świeta na cześć wylewów
3.Bogowie Egiptu,Rzymu i Grecji.
re, ozyrys, hades jowisz zeus mars wenus neptum itp
4.Symbole religii żydowskiej i chrześcijańskiej.
to ryba , "w" wpisane w 'f"
5.(co to jest ?)koń trojański , "Iliada"
i "Odyseja " ,Odyseusz,Penelopa,Homer,Achilles,Itaka,Troja,Eneasz.

Koń trojanski to był podstęp. budowla do której wsadzono najlepszych żołniezry

iliada opisuje to co było przed wojna i w czasie wojny a
odysea opisuje powrut odyszełusza
6.Religia chrześcijańska
-określenia związane z tym zagadnieniem
9 3 9
2010-01-26T13:47:45+01:00
Władcą egiptu chyba był faraon.
Rzeka Nil oblewała plony ludzi i spulchniała glebę bez niej Egipt byłby jedną wielką pustynią. Ludzie budowali kanały nawadniające.
bóg Egiptu bóg słońca RA. Egipcjanie wierzyli że faraonowie są synami bogów.
WIĘCEJ NIE WIEM.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T14:38:18+01:00
1. Władca Egiptu- faraon. Ukazywany często w towarzystwie bogini Izydy i Faraona Ramzesa 3.
2.Woda była źródłem umożliwiającym uprawę roli, bo klimat w tym państwie był suchy.Każdego roku poziom Nilu zwiększał się i woda zalewała pola.Robione także systemy nawadniające.W starożytności ludzie przewozili przez rzekę wszystkie możliwe środki do życia i pracy. Egipcjanie utożsamiali Nil z różnymi bóstwami :
Hapi - Bóg Żywności i Pan Ryb.
Ozyrys- jego życie i śmierć są symbolem odradzania się Nilu.
3. Egipt: Amon- bóg stwórca, Re- bóg słońca
Rzym: Jowisz- bóg niebios, Neptun- bóg morza, Merkury- bóg handlu, Wenus- bogini miłości
Grecja:Apollo- sztuka, Zeus-bóg bogów, Hera- rodziny i małżeństwa, Posejdon- morza,Atena- mądrość, Afrodyta- uroda.
4. Żydzi:
-Menora została wybrana jako oficjalny symbol Państwa Izrael. Symbol ten można dzisiaj zobaczyć na wielu budynkach rządu izraelskiego.
-hymn "Hatikwa" znaczy "nadzieja".
Chrześcijanie:
-Ichthys (ryba) - pierwotny symbol chrześcijan
krzyż- symbol męki
5.Koń trojański- podstęp odyseusza.Drewniany koń, w którego wnętrzu skryli się wojownicy. Trojanie zwyciężyli dzięki temu podstępowi.
Odyseja-dzieło Homera.Opisujące powrót Odyseusza z wojny do domu.
Iliada- dzieło Homera.
Na ich podstawie Grecy postępowali jak bohaterowie.
Odyseusz- król Itaki. Bardzo sprytny. Jego żona Penelopa.
Penelopa- żona króla Itaki Odyseusza.
Homer-śpiewak. W 8 wieku p.n.e. napisał Iliadę. Napisała jeszcze Odyseję.
Achilles- wojownik grecki. Został zamoczony w Styksie. Dlatego był odporny na ciosy. Jego czułym punktem była pięta.
Itaka-wyspa na Morzu Jońskim. Jej królem był Odyseusz.
Troja-miasto nazywane także Ilionem.
Eneasz-uważano go za przodka wszystkich Rzymian.
6. Religia chrześcijańska:
Największa religia współczesnego świata.

13 4 13