Odpowiedzi

2010-01-26T13:44:10+01:00
X-liczba dziesiątek
y-liczba jedności

x+y=13
10y+x=10x+y-27

x+y=13
10y-y+x-10x=-27

x+y=13
9y-9x=-27

y=13-x
9y-9x=-27

9(13-x)-9x=-27
117-9x-9x=-27
-9x-9x=-27-117
-18x=-144
x=8

8+y=13
y=13-8
y=5

10*8+5=85

Ta liczba to 85.
2010-01-26T13:46:56+01:00
A-cyfra dziesiątek
b-cyfra jedności

układamy układ równań
a+b=13
10a+b=10b+a+27
po rozwiązaniu wychodzi a=8 b=5 czyli ta liczba to 85 ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T13:50:28+01:00
X-I cyfra
y-II cyfra
[x+y=13
[10x+y-10y-x=27

[x+y=13
[9x-9y=27

[x=13-y
[117-18y=27

[x=13-y
[117-18y=27

[x=13-y
[18y=90

[x=13-y
[y=5

[x=13-5
[y=5

[x=8
[y=5

10*8+5=85