Oblicz liczbę , której:
a) 1/4 (jedna czwarta) wynosi 39 zł.
b) 2/3 (dwie trzecie) wynosi 72 zł
c) 1 1/3 (jeden i cztery piąte) to 440 kg
d) 1 4/5 (jeden i cztery piąte) to 45 lat

Z góry dzięki za odpowiedzi
;)
TYLKO PLIS O OBLICZENIA

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T13:54:29+01:00
A) 1/4 (jedna czwarta) wynosi 39 zł.
1/4-39
4/4=x
39=1/4x /*4
x=156zł

b) 2/3 (dwie trzecie) wynosi 72 zł

2/3-72
3/3-x
72=2/3x /*3/2
x=108 zł

c) 1 1/3 (jeden i cztery piąte) to 440 kg

4/3-440
3/3=x
440=4/3x /*3/4
x=330kg

d) 1 4/5 (jeden i cztery piąte) to 45 lat

9/5-45
5/5=x
45=9/5x /*5/9
x=35 lat



2010-01-26T13:55:31+01:00
A) 1/4a = 39 / *4
a = 156
b) 2/3b = 72 /*3
2b= 216 / : 2
b= 108
c) 1 1/3x = 440 kg
4/3x = 440kg / *3
4x = 1320kg /:4
x= 330

d) 1 4/5d= 45
9/5d = 45 /*5
9d=225 /:9
d= 25

:]
2010-01-26T14:11:19+01:00
1/4=39 (156)
2/3=72 72:2=36 4/4=72+36 (108)
1 1/3=440