1.Zapisz w postaci równań.
a)liczba o 6 mniejsza od liczby x jest równa 71.
b) O liczbie x wiemy,że po pomnożeniu jej przez 6 i dodaniu 5 otrzymujemy liczbę o 25 większą od x
c)Liczba x ma tę własność,że po pomnożeniu jej przez 6 i odjęciu otrzymamy liczbę o 50% większą od x



2.Zapisz odpowiednie równania.
a)marek zebrał m kg makulatury, Jola 0 3 kg więcej, a Ela 3 razy więcej niż Marek.Razem zebrali 28kg makulatury.

b)W sakarbonce jest x pięćdziesięciogroszówek, o 10 więcej dwudziestogroszówek, razem 14,60

c)w ciągu 3 dni wędrowiec przeszedł x kilometrów.Pierwszego dnia przeszedł 1/4 trasy, drugiego dnia o 6km więcej,a trzeciego dnia o 10km więcej niż drugiego.


Może to dużo ale niec nie kapiejszyn z tego prosze o pomoc=*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T14:02:36+01:00
1a . .x - 6 = 71
b .x × 6 + 5 = x + 25
2. m + 0 , 3 + m x 3 = 28
x + ( x + 10 ) = 14,60
3 = x km
1 dzien - 1/4 trasy
2 dzien - 1/4 + 6
3 dzien - 1/4 + 6 + 10
3/4 + 26 = x

myślę że pomogłam . : - )
1 5 1
2010-01-26T14:05:45+01:00
1
a) x-6=71
b)x*6+5=x+25
c)x*6-6=x+0,5x

2.
a)m+1,3m+3m=28kg
b)x*0,5+(10+x)*0.2=14,6
c)0,25x+(0,25x+6)+(0,25x+16)=x