Wybierz jeden z okresów historii Polski i napisz jaką rolę odgrywał kościół w tym czasie. Do wyboru są:
-chrzest Polski (966r)
-okres rozbicia dzielnicowego (koniec 12 wieku)
-okres zaborów (18 wiek)
-okres międzywojenny (1918r)
-2 wojna światowa (1939r)
-okres państwa Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (po 2 wojnie światowej)

2

Odpowiedzi

2010-01-26T13:52:54+01:00
Chrzest Polski (966r) odgrywał bardzo ważną role w rozwoju plski po pierwsze uchronił nas przed najazdami krzyzaków (czyli nawracani)
po drugie przyjeliśmy religie chrześcijańską
a po trzecie mieliśmy więcej przymierzeńców

Kościół w tym okresie odgrywał wielka role bez niego pewnie teraz nas by nie było
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T13:59:26+01:00
Chrzest Polski (966r.)
Kościół w tym okresie odgrywał ważniejsza rolę gdyż wtedy Polska była pogańskim krajem,dzięki misjonarzom którzy przyjeżdżali na te ziemie ludzie ''się nawracali'' .Nauczali Pogan,powstawały pierwsze Kościoły , klasztory .Stało się gdy Dobrawa (Dąbrówka)wyszła za mąż za władce tamtejszej Polski Mieszka I
Mam nadzieje że pomogłam...