Uczniowie, zwiedzając zabytkowy dworzec, dostali od przewodnika do rozwiązania następujący problem. Ilu wagonów o ładowności 20 ton i 30 ton potrzebujemy, aby przewieźć 830 ton węgla, jeżeli do przewozu wykorzystamy łącznie 33 wagony?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T13:55:35+01:00
X+y=33
20x+30y=830
x=33-y
20*(33-y)+30y=830
660-20y+30y=830
10y=170 /10
y=17
x=33-17
x=16
2 5 2
2010-01-26T13:59:19+01:00
X-ilość wagonów o ładowności 20t
y-ilość wagonów o ładowności 30t
{20x+30y=830
{x+y=33|*(-20)

{20x+30y=830
+{-20x-20y=-660
-------------------
10y=170|:10
y=17

{y=17
{x+y=33

{y=17
{x=33-17

{y=17
{x=16
1 5 1
2010-01-26T14:01:56+01:00
Hymm moga być 32 po 30 ton i jeden 20 ton ;P
2 3 2