Zredukuj wyrazy podobne:
a] 2a-b+4ab+3b-a=
b] -4a+2b-3+2b+4a+5=
c] 3,5-2,5y+3,5x=
d]15x-3y+5-11x+7y+4+y+x=

Wykonaj działania i zredukuj wyrazy podobne:
a]-4x+[5x-2y+3]=
b] [3a+2b]+[-3a+b+1]=
c] 16x-[9x+2y-7]=
d] [4a+7b]-[2a+3]+[a+2b]=

Pomuc !!!

3

Odpowiedzi

2010-01-26T14:06:47+01:00
A]2a-b+4ab+3b-a= 4ab +2b +a
b]-4a+2b-3+2b+4a+5= 2
c]3,5-2,5y+3,5x= 3,5-2,5y+3,5x tutaj sie nie da
d]15x-3y+5-11x+7y+4+y+x= 5x+5y+9

a]-4x+[5x-2y+3]= -20x²+8xy-12x
b] [3a+2b]+[-3a+b+1]= 3b+1
c] 16x-[9x+2y-7]= 144x² + 32xy - 112
d] [4a+7b]-[2a+3]+[a+2b]= 4a+7b-2a-3+a+2b= 3a+9b-3

rozwiazlame

i prosze o naj odpowiedz
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T14:08:25+01:00
A] 2a-b+4ab+3b-a= a+2b+4ab
b] -4a+2b-3+2b+4a+5= 4b+2
c] 3,5-2,5y+3,5x= 3,5-2,5y+3,5x
d]15x-3y+5-11x+7y+4+y+x= 5x+5y+9


a]-4x+[5x-2y+3]= -4x+5x-2y+3=x-2y+3
b] [3a+2b]+[-3a+b+1]= 3a+2b-3a+b+1=3b+1
c] 16x-[9x+2y-7]= 16x-9x-2y+7=7x-2y+7
d] [4a+7b]-[2a+3]+[a+2b]= 4a+7b-2a-3+a+2b=3a+9b-3
2010-01-26T16:09:49+01:00
Zredukuj wyrazy podobne:
a] 2a-b+4ab+3b-a= a + 2b + 4ab
b] -4a+2b-3+2b+4a+5= 4b + 2
c] 3,5-2,5y+3,5x= 3,5 - 2,5y + 3,5x
d]15x-3y+5-11x+7y+4+y+x= 5x + 5y + 9

Wykonaj działania i zredukuj wyrazy podobne:
a]-4x+[5x-2y+3]= -4x + 5x - 2y + 3 = x - 2y + 3
b] [3a+2b]+[-3a+b+1]= 3a + 2b - 3a + b + 1=3b + 1
c] 16x-[9x+2y-7]= 16x - 9x - 2y + 7 = 7x - 2y + 7
d] [4a+7b]-[2a+3]+[a+2b]= 4a + 7b - 2a - 3 + a + 2b = 3a + 9b - 3