Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T14:08:58+01:00
Odkażanie polega na usuwaniu ze skażonych powieszchni, likwidacji badz neutralizacji srodkow trujacych lub innych srodkow chemicznych.


Dezynfekcja ma na celu zniszczenie w zakazonych miejscach drobnoustrojow chorobotowrczych i toksyn ktore moga wywolac choroby zakazne u ludzi i zwierzat
54 4 54
2010-01-26T14:09:46+01:00
Dezynfekcja jest to postępowanie mające na celu maksymalne zmniejszenie liczby drobnoustrojów w odkażanym materiale. Dezynfekcja niszczy formy wegetatywne mikroorganizmów, a nie zawsze usuwa formy przetrwalnikowe. Zdezynfekowany materiał nie musi być jałowy. Dezynfekcja, w przeciwieństwie do antyseptyki dotyczy przedmiotów i powierzchni użytkowych.

Odkażanie to to samo co dezynfekcja, tak mówimy potocznie w jeżyku polskim :D

Prosze o naj :)
61 3 61
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T14:10:40+01:00

Dezynfekcja-niszczenie drobnoustrojów chorobotwórczych i ich form przetrwalnikowych środkami fizycznymi i chemicznymi, w celu zapobiegania zakażeniu.
Czyli np.dezynfekcja ran, by nie uległy zakażeniu.

Odkażenie-niszczenie w środowisku zewnętrznym drobnoustrojów chorobotwórczych.

;D
59 4 59