Odpowiedzi

2010-01-26T14:17:29+01:00
Rafa koralowa to podmorski wał w kształcie bariery zbudowany ze szkieletów koralowaców, niekiedy czesciowo wynurzonych. Rafy koralowe mogą powstać tylko w klimacie równikowym i podrównikowym, gorących, natlenionych, znacznie zasolonych i czystych wodach mórz szelfowych, charakteryzujących się stałym ruchem wody.
Podział raf
a) ze wzgledu na kształt
- wałowe(w kształcie długiego wału)
- platformowe( płaskie, owalne lub nieregularne wyspy)
-atolowe( zamknięty lub podziemny pierścień wokół laguny)
b) ze wzgledu na położenie względem brzegu
-brzegowe(na samym brzegu morskim)
-przybrzeżne(w niewielkiej odległości od lądu)
-barierowe( długi wał biegnący równolegle do wybrzeża, oddzielony od brzegu płytką laguną )
29 3 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T14:22:47+01:00
Rafa Koralowa to podwodna budowla zbudowana głównie z wapiennych szkieletów koralowców (tak powstała).Rafy powstają w ciepłych i płytkich wodach strefy międzyzwrotnikowej.Wyróżniają się niezwykłym bogactwem organizmów morskich,dlatego są takie piękne.
51 3 51
2010-01-26T14:50:36+01:00
Rafa koralowa to zbior wszystkich koralowcow w wodach cieplych i plytkich.Rafa jest to podwodna budowla skalan utworzona glownie z wapiennych szkiletow koralowcow .Wyroznia sie ona niezwylkym bogactwem gatunkow organizmow morskich.Rafy wystepuja w wodach cieplych i plytkich.Najwieksz rafa koralowa miesci sie Austaarli.Mniejsze rafy koralowe wystepuje na morzy srodziemnym u wybrzezy morza Adriatyckiego wysp kanaryjskich i na morzy czerwonym.


P.S to wszystko mialam w podreczniku z przyrody wiec powinna byc dobrze;)
28 3 28