Wartość przyspieszenia grawitacyjnego na powierzchni Ziemi możemy przyjąć jako 10N/kg. wyznaczono na powierzchni ziemi ciężar sondy planetarnej, który wyniósł 1200N. Jaki będzie ciężar tej sondy na planecie, na której ma on pracować, jeśli wiadomo, że przyspieszenie grawitacyjne ma tam wartość 2.5N/kg

2

Odpowiedzi

2009-10-03T16:24:41+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T17:23:59+02:00
F = m×g
m = F/g

masa w obu przypadkach jest taka sama m₁ = m₂

F₁ / g₁ = F₂ / g₂

1200[N] / 10[N/kg] = x / 2,5[N/kg]

10x = 1200 * 2,5
x = 300N

ODP: ciężar będzie wynosił 300N