Jacek i agatkapodzielili dużą czekoladę na połowę. jacek zjadł czwartą część ze swojej połowy, a agatka ⅖ swojej części. pozostało jeszcze 27 kawałków czekolady. ułóż co najmniej dwa pytania i znajdż na nie odpowiedż.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T17:50:06+02:00
1. Ile kawałków miała ta czekolada? Ile kawałków zjadł Jacek, a ile Agata?
x - początkowa liczba kawałków czekolady
½*¼x - tyle zjadł Jacek
½*(2/5)x - tyle zjadła Agata
x=½*¼x+½*(2/5)*x+27
x=⅛x+(1/5)*x+27
x=(5/40)*x+(8/40)*x+27
x=(13/40)*x+27
Obie strony mnożymy przez 40:
40x=13x+1080
27x=1080
x=40
½*¼x=⅛x=5
½*(2/5)x=(1/5)x=8
Odp. Czekolada miała 40 kawałków. Jacek zjadł 5 kawałków, a Agata 8.
2009-10-03T18:18:50+02:00
X - początkowa liczba kawałków czekolady
½*¼x - tyle zjadł Jacek
½*(2/5)x - tyle zjadła Agata
x=½*¼x+½*(2/5)*x+27
x=⅛x+(1/5)*x+27
x=(5/40)*x+(8/40)*x+27
x=(13/40)*x+27
Obie strony mnożymy przez 40:
40x=13x+1080
27x=1080
x=40
½*¼x=⅛x=5
½*(2/5)x=(1/5)x=8
Odp. Czekolada miała 40 kawałków. Jacek zjadł 5 kawałków, a Agata 8.