Odpowiedzi

2010-01-26T14:59:12+01:00
X, y - długości boków prostokąta , x > y
2x + 2y = 9 y
x - y = 5 ---- y = x - 5
---------------
2x - 7*(x -5) = 0
2x - 7x + 35 = 0
5x = 35
x = 35 : 5 = 7
y = 7 - 5 = 2
P = x*y = 7 * 2 = 14
Odp. Pole tego prostokąta jest równe 14 jednostek kwadratowych.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:02:22+01:00
A-krotszy bok
b- dluzszy bok
Ob=2a+2b
Ob=9a
b-a=5
b=a+5

b=a+5
2a+2b=9a

b=a+5
2a+2(a+5)=9a

b=a +5
2a+2a+10=9a

b=a+5
-5a=-10

b=a+5
a=2

b=7
a=2

Układ rownan metodą podstawiania
P=ab
P=7*2=14 cm²




2 4 2