Równania i nierówności: Pani Anna ważyła o 3kg mniej niz pani Zofia.Po kuracji odchudzającej pani Anna zazy o 15% mniej,a pani Zofia o 15kg mniej i obie ważą tyle samo.Ile kilogramów ważyłą każda z tych pań przed kuracją odchudzającą??

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T15:13:13+01:00
Anna-x
Zofia-x+3

x-0,15x=x+3-15
0,85x=x+3-15
-0,15x=-12 / :(-0,15)
x=80

Anna-80 kg
Zofia-83 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:15:06+01:00
X-waga ani przed kuracją
y-waga zosi przed kuracją

x=y-3
x-15%x=y-15kg

x-0,15x=y-15
0,85x=y-15
0,85(y-3)=y-15
0,85y-2,55=y-15

0,85y-y=-15+2,55
-0,15y=-12,45
y=12,45:0,15
y=83kg= waga zosi przed kuracją

x=y-3=83-3=80kg= waga ani przed kuracją
1 5 1