Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:21:42+01:00
1)Glicerol spalanie: 2C3H5(OH)3+O2 --> 6C +8H2O

2)Zastosowanie:

* w przemyśle spożywczym do słodzenia napoju
* w przemyśle farmaceutycznym
* w przemyśle kosmetycznym - jako środek zmiękczający
* w przemyśle tekstylnym jako dodatek do farb.

Duże ilości przeznacza się do produkcji materiałów wybuchowych.

Właściwości:
bezbarwna, higroskopijna, słodkawa ciecz.

Otrzymywanie w zalaczniku.


2 5 2
2010-01-26T15:23:59+01:00
Reakcja spalania: C3H5(OH)3 + 7/2 O2 = 3CO2 + 4H2O

Zastosowanie glicerolu
- w kosmetyce
- do produkcji tłuszczów syntetycznych
- do produkcji środków czystości
- środków wybuchowych ( reakcja z kwasem azotowym i otrzymuje się nitrogliceryna zmieszana z ziemią okrzemkową tworzy dynamit.

Właściwości glicerolu
- ciecz
- słodka
- oleista i gęsta
- miesza się z wodą nieorganiczną

Otrzymywanie:


500o C 1 2 3
A. CH2=CH - CH3 + Cl2 CH2=CH - CH2 - Cl + HCl
PROPYLEN 3-CHLORO-1-PROPEN
B. CH2=CH - CH2 - Cl2 + OH- CH2=CH - CH2 - OH + Cl-
PROPENOL /ALKOHOL ALKILOWY/
Kat.
C. CH2=CH - CH2 - OH + H2O2 OH - CH2-CH - CH2 - OH
|
OH /GLICERYNA/
3 3 3