W pewnym liceum ogólnokształcącym egzamin pisemny z matematyki postanowiło zdawać 280 uczniów, wśród których było 160 chłopców. Obicz, o ile procent liczba chłopców, którzy wybrali matematykę, jest większa niż liczba dziewcząt chcących zdawac ten przedmiot.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:24:57+01:00
Chłopcy - 160
Dziewczyny - 280 - 160 = 120
160 - 120/120 x 100% = 40/120 x 100% = 1/3 x 100% = 33 i 1/3%
2010-01-26T15:25:01+01:00
280- liczba uczniów zdających matematykę
160- l. chłopców zdających
280-160= 120  liczna dziewcząt zdających matematykę

160/280*100%= 57%
120/280*100%= 43%
57%-43%= 14 %

Odp. : liczba chłopców, którzy wybrali matematykę, jest o 14% większa niż liczba dziewcząt chcących zdawac ten przedmiot