Oblicz wartość wyrażenia dla podanych wartości x
a) 4x-3 dla x=5, x=2, x=0, x= -1 i x= -3
b) 6-5x dla x=10, x=1, x=1/10, x=0 i x= -1/5
c)8x+2 dla x=1/2, x=1/4, x=1/8, x=0,1 , x= -0,2 i x= -2,5

To zadanie jest w podręczniku pt.Policzmy to razem dla 1 gimnazjum. Wydawnictwo nowa era a autor to Jerzy Janowicz.
Zadanie 3 str.178
Bardzo proszę o rozwiązanie z góry dziękuje:D

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T15:29:06+01:00
A) 4x-3
-dla x=5,
20-3=17
-dla x=2,
8-3=5
-dla x=0,
0-3=-3
-dla x= -1
-4-3=-7
-dla x= -3
-12-3=-15

b) 6-5x
-dla x=10,
6-50=-44
-dla x=1,
6-5=1
-dla x=1/10,
6-0,5=5,5
-dla x=0
6-0=6
-dla x= -1/5
6+1=7

c)8x+2
-dla x=1/2,
4+2=6
-dla x=1/4,
2+2=4
-dla x=1/8,
1+2=3
-dla x=0,1,
0,8+2=2,8
-dla x= -2,5
-20+2=-18

10 3 10
2010-01-26T15:37:48+01:00
A
4*5-3= 17
4*2-3=5
4*0-3=-3
4*(-1)-3=-7
4*(-3)-3=-15
b
6-5*10=-44
6-5*1=-1
6-5*1/10=5,5
6-5*0=6
6-5*(-1/5)=7
c
8*1/2+2=6
8*1/4+2=4
8*1/8+2=3
8*0,1+2=2,8
8*(-0,2)+2=0,4
8*(-2,5)+2=-18


prosze:)
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:46:30+01:00
A)
dla x=5 4*5-3=20-3=17
dla x=2 4*2-3=8-3=5
dla x=0 4*0-3= 0-3=-3
dla x=-1 4*-1-3= -4-3=-7
dla x=-3 4*(-3)-3=-12-3=-15

B)
Dla x=10 6-5*10=6-50=-44
dla x=1 6-5*1=6-5=-1
dla x=1/10 6-5*1/10=6-1/2=-5,5
dla x=-1/5 6-5*1/5= 6-1=5

c)
dla x=1/2 8*1/2+2=4+2=6
dla x=1/4 8*1/4+2=2+2=4
dla x=1/8 8*1/8+2=1+2=3
dla x=0,1 8*0,1+2=0,8+2=3,0
dla x=-0,2 8*(-0,2)+2=-3+2=-1
dla x=-2,5 8*(-2,5)+2=-20+2=-18
14 3 14