Pomóżcie
a) oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 18cm,którego podstawą jest romb o przekątnych długości 9cm i 12cm
b) podstawą graniastosłupa prostego o wysokości 5cm jest trapez prostokątny o podstawach długości 6cm i 8cm. Krótsze ramię trapezu ma długość 2cm. Oblicz objętośc tego graniastosłupa.
podajcie całe rozwiązanie z obliczeniami
z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

2010-01-26T15:36:39+01:00
A)
d1 - przekątna podstawy = 9 cm
d2 - przekątna podstawy = 12 cm
h - wysokość graniastosłupa = 18 cm
V - objętość = ?
Pp - pole podstawy = d1d2/2 = 9 razy 12 dzielone przez 2 = 108/2 = 54 cm²
V = Pph = 54 razy 18 = 972 cm³
b)
a - podstawa trapezu = 6 cm
b - podstawa trapezu = 8 cm
c - krótsze ramię trapezu = 2 cm = h trapezu
h1 - wysokość graniastosłupa = 5 cm
Pp - pole podstawy = (a + b)h/2 = (6 + 8)2/2 = 48 cm²
V = Pph1 = 48 razy 5 = 240 cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:45:49+01:00
A) dane: p=9cm q=12cm h=18cm
V=Pp*h
Pp=p*q*1/2
Pp=9cm*12cm*1/2=54cm²
V=54cm²*18cm=972cm³

b) dane: a=6cm b=8cm hp=2cm hg=5cm
V=Pp*hg
Pp=(a+b)*hp*1/2
Pp=(6cm+8cm)*2cm*1/2=14cm*1cm=14cm²
V=14cm²*5cm=70cm³